Underground

Dziś podczas zajęć z reportażu usłyszałem, że jeśli przeciętny odbiorca przechodzi obok zdjęcia obojętnie to coś z nim (zdjęciem) jest nie tak. Jeśli ma temat, kompozycję i dawkę emocje to niezależnie od okoliczności, powinno emocje wywoływać. Nawiązując do wpisu ‚Gadające Głowy’, ile osoba oglądająca jest w stanie powiedzieć o danej scenie bez tytułu i opisu?

 

Na repo robiliśmy materiał z zawodów w bieganiu . Gdy poszedłem do sklepu po napój rozgrzewający, zobaczyłem pewną scenę.

Przechodzisz obok niej obojętnie czy wzbudza zaciekawienie? Ile jesteś w stanie dowiedzieć się o tym człowieku? Przy okazji pozdrawiam kolegę.

 

Wybiorę po 1 zdjęciu z kategorii : przygotowania, zawody, meta i umieszczę w kolejnym wpisie.

 

 

1

  

2 comments
DODAJ KOMENTARZ

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

  • Daniel Buliński21 stycznia 2014 - 12:35

    Podejście do tematu antyczne. Ktoś kto prowadzi zajęcia powinien zaglądać częściej do albumów w Internecie i nowości na rynku.

    Dziś mało co rusza nas w repo, i nie znaczy to, że zdjęcia są złe. Znieczulica i obojętność doprowadziły do tego, że zdjęcia które burzyły filary np. moralności dziś nie są nawet „pikantne”. Np. Modelki w bikini w USA w latach 60′. Wtedy masowe protesty u wydawców prasy, dziś przechodzimy obok nich obojętnie.

    Zdjęcia wojenne to dziś tyle juchy i krwi ile w grach o Wiedźminie Geraldzie. Kiedyś wystarczyło, pokazać człowieka z karabinem w okopie, żeby zmusić odbiorcę do refleksji – takie czasy że mało co do nas dociera.

    Zmieniło się pojmowanie rzeczywistości i jej przyswajanie. Nowe formy kreacji, to jest przyszłość reportażu.

    Oczywiście nadal są fotografie i fotografowie, którzy zaginają rzeczywistość i pokazują to co chwyta każdego bo pewna uniwersalność nigdy nie przeminie. Ale to tylko wyjątek, stanowiący regułę do zmieniającego się świata.ReplyCancel

  • Tomasz Możdżeń21 stycznia 2014 - 18:07

    W wielu rzeczach zgodzę się z tobą. Są osoby, których nie rusza widok zwłok człowieka ale są takie, które potrafią się wzruszyć widząc spojrzenie zakochanych.
    Pewien artysta-fotograf powiedział mi kiedyś, że woli aby przed jego zdjęciem obserwator zwymiotował niż przeszedł obojętnie … czy to jest dobre podejście? Może nie warto zmieniać formy tylko selekcjonować odbiorcę?
    Z ciekawości, czym są nowe formy kreacji reportażu?ReplyCancel